Having fun

27 oktober 2015 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Goeieavond iedereeeeen!

Alweer een paar weken geleden sinds mijn laatste verhaal, dus ik vond het weer tijd voor een update! Ik zit ondertussen in collegeweek 5, wat betekent dat ik midden in mijn eerste tentamenperiode zit. Ik heb vorige week twee tentamens gehad en heb komende donderdag mijn laatste tussententamen. De twee van vorige week (business strategy en labor economics) heb ik allebei gehaald met een A en A+, dus daar ben ik heeeel blij mee! En de UU kan nog wat leren van de snelle nakijkskills van de professoren hier ;).

Naast al het studeren was het ook weer tijd voor wat leuke uitstapjes in de weekenden! Zolang het nog mooi weer is probeer ik af en toe te genieten van de zon op een van de mooie stranden hier. Wel leuk om te weten: 2015 is het warmste jaar in Californië tot nu toe! Normaal gesproken is het rond deze tijd al een stuk minder warm en meer foggy in Santa Cruz, maar ik ben Mother nature dankbaar hoor :D! Het weer wordt langzaam iets wisselvalliger met af en toe "koude" dagen met temperaturen rond 21/22 graden Celsius, maar we hebben ook nog steeds dagen waarop het 28 graden is met volop zon!

Zoals jullie wel weten is het komende zaterdag, 31 oktober, Halloween. Alhoewel ik dit (in Nederland) eigenlijk nog nooit gevierd heb, komt daar hier wel verandering in! Het begon afgelopen vrijdag al, met de Rocky Horror show. Voor degene die geen flauw idee hebben waar ik het over heb: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/The_Rocky_Horror_Picture_Show . De film werd getoond in het theater in downtown Santa Cruz, en werd georganiseerd en geacteerd door een van de theatergroepen van UC Santa Cruz. Alle toeschouwers moesten verkleed met het thema sexy gothic, probeer daar maar een beeld bij te vormen, en onderschat de verkleedkunsten van Amerikaanse studenten niet! Kortom, enorm geslaagde en gestoorde avond!

Om het weekend helemaal compleet te maken, ben ik de dag erna (met een licht "slaapgebrek" ;)) naar San José geweest, een grotere stad hier 40 km vandaan. Met als hoogtepunt van de dag: NHL ijshockeywedstrijd! Zoooo ontzettend gaaf!! Sowieso niet de laatste keer dat ik een ijshockeywedstrijd zie :D.

Komende vrijdag doen we op de campus trick or treat met schattige kleine kindjes uit Santa Cruz, en daarna gaan we met mijn huis naar twee halloween parties :D. Zaterdag en zondag gaan we lekker relaxen met een halloween filmavond en gaan we uit eten in de stad! Verder ga ik deze week eindelijk mijn grote trip boeken naar Las Vegas, Grand Canyon en Death Valley!! Als ik er alleen al aan denk word ik blij :D.

Kortom, ik vermaak me prima hier!! Vergeet ook niet mijn foto's en video's af en toe te bekijken :) Dikke knuffel en tot snel!

1. Wilma:
    27 oktober 2015
    Lieve schat, super je twee A's!! Goed bezig hoor! En ook nog leuke feesten het kan niet op! Lekker blijven genieten hoor. We missen je wel hier hoor. Gelukkig is het zo weer december Ga zo door dikke Wilma
  2. Wilma:
    27 oktober 2015
    Haha dikke KUS moet het zijn !
  3. Jane Severs:
    31 oktober 2015
    Geweldig mup, geniet ervan, ik kijk steeds uit naar je brief.
    dikke knuffel
  4. Hetty:
    7 november 2015
    Een beetje late reactie, maar het is hier even wat hectisch. Wat een mooi bericht weer en je houdt een goede balans tussen studie en genieten. Wat een ervaring! hier is het nog best lekker weer en de herfstkleuren zijn prachtig, duosok wij genieten hier. We hebben onlangs in Nuth naar de wedstrijden c=van Heren 1 en 2 gekeken. Even beide neven bekijken met de kinderen van Inge en daarna gezellig eten.
    Ik kijk weer uit naar je volgende bericht. geniet verder Hetty