Viva Las Vegas

3 december 2015 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Goodmorning!

Tijd voor mijn laatste verhaal vanuit het op dit moment regenachtige Santa Cruz! Ik ben op dit moment druk bezig met het afronden van mijn vakken hier. Volgende week maandag t/m woensdag heb ik tentamens. Maar ik heb natuurlijk tijd vrij gemaakt om jullie even bij te praten van mijn avonturen tijdens de mini thanksgiving break.

Het plan was om vrijdagmorgen om 6:00 's morgens richting downtown Santa Cruz te rijden, en om 7:00 met de Greyhound (voor degene die niet weet wat dit is, touringbussen die door heel VS rijden voor weinig geld, perfect voor ons studentjes) richting San Francisco te gaan. Natuurlijk gaat niet alles volledig volgens plan, en hebben we in de rit naar het busstation in Santa Cruz waarschijnlijk alle verkeersregels overtreden die je kunt overtreden, maar om 6:50 waren we er gelukkig! Vrijdag hebben we de hele dag in SF rondgelopen, en het was Black Friday, wat betekent dat alle winkels meeeega hoge kortingen hebben! Enorm verleidelijk maar aangezien we alleen met een rugzak op pad waren, hebben we ons ingehouden. 's avonds om 21:20 vlogen we vanuit SF naar Las vegas. Daar hebben we toen ons gele racemonster opgehaald, om vervolgens in een of ander vaag motel ongeveer 5 uurtjes te slapen. Want de dag erna was het tijd voor de Grand Canyon!! Vanuit Las Vegas ongeveer 5 uur rijden, dus best een pittig tochtje. Twee van ons waren oud genoeg om te mogen rijden dus we wisselden om de paar uur van chauffeur en copiloto. Sidenote: Tot nu toe is geen enkele trip van mensen die hier in het ILC wonen vlekkeloos verlopen, dus ook voor ons was het afwachten tot er iets misging. En ja hoor, na de eerste chauffeurswissel vergat een van mijn reisgenoten zijn jas, met paspoort, op het dak van de auto! Gelukkig kwam hij er snel achter, en dus hebben we de 2 uren daarna hetzelfde stuk snelweg gezien, en hopen dat er geen politie rondreed.. Natuurlijk niet gevonden, maar wel uiteindelijk na 7 uur in de auto zitten, in de Grand Canyon aangekomen. En wauw, wat is dat ongelofelijk gaaf! Ik heb me nog nooit zo klein gevoeld! Na een uitgebreide fotoshoot (top met hoogtevrees) reden we door richting ons hotelletje dicht in de buurt van Zion National Park. Dit was weer ongeveer 4 uur rijden, en het was ondertussen donker. En op de wegen tussen nationale parken is het ook echt DONKER. Ik moet eerlijk toegeven dat het na 3 uur geen mens gezien te hebben, het wel prettig was om weer een teken van leven te zien toen we in ons hotel waren! En om het nog leuker te maken tijdens de rit, begon het ook nog enorm te sneeuwen haha. En ik wist niet dat er sneeuw bestond in Arizona, maar het is zo! Toen we een paar weken geleden deze reis aan het boeken waren, zagen we dat je in dit hotel voor 5$ meer de penthouse suite kon boeken, en god wat waren wij blij dat we dat gedaan hadden! Een private stairs richting de suite, met 2 slaapkamers, woonkamer, 2 badkamers. En omdat een van mijn reisgenootjes ook nog jarig was die dag, zaten we 's avonds als een decadente familie aan de champagne! Heerlijk bijkomen van de eerste twee drukke dagen moet ik zeggen! De dag erna weer vroeg opgestaan om naar Zion National Park te gaan. Iets minder  bekend park, maar zeker niet minder mooi! Vergeet ook vooral niet om naar mijn foto's te kijken :). In Zion hebben we 3 wandelingen gedaan, allemaal super mooi. Af en toe wel weer een uitdaging voor iemand met hoogtevrees, want in Amerika is het geen probleem om een "pad" te hebben van 20 cm breed, en denk maar niet dat ze een hek erlangs maken.. But the view is always worth it! Na de twee national parks was het weer tijd voor iets anders: Las Vegas! We hadden voor 2 nachten een hotel op de Strip tegenover Caesar's Palace en Bellagio, midden in het circus dus. 's Avonds een beetje rondgelopen en de Bellagio fountains gezien. Ondertussen waren er 3 andere jongens van ILC ook in Vegas, dus die hebben we daar getroffen. De dag erna is de gast die zijn paspoort verloren was met die 3 andere jongens weer richting Santa Cruz gegaan aangezien zij met de auto waren, en hij dus niet met ons terug kon met het vliegtuig. Dus toen waren er nog 3 over :). Wij hebben toen de hele maandag op de Strip rondgelopen en verschillende hotels van binnen bekeken. Bedenk iets super randoms, en het bestaat in Vegas. In The Venetian, is Venetië nagemaakt binnen, met rivier, gondolas, geschilderde plafonds, alles. 's Avonds hadden we kaartjes voor de Beatles show van Cirque de Soleil. Super leuk, beetje overpriced wel, maar uiteindelijk is niets gratis in Vegas ;). Na die dag in Las Vegas waren we wel een beetje klaar met de meest neppe stad die we ooit gezien hadden, dus vonden we dat het weer tijd was voor een national park: Death Valley! Dinsdagmorgen weer vroeg uit de veren, voor weer 2,5 uur rijden. Maar het was het zeker waard, Death Valley is bijzonder! De naam zegt het: er is letterlijk NIKS. Je kunt er uren rondrijden, met alleen maar grond, weg en jij. Leuk feitje, in Death Valley ligt het laagste punt van heel Noord-Amerika: Badwater Basin. Op mijn foto's ook goed te zien. Dit is een grote vlakte tussen bergen, met alleen maar zout, geen sneeuw! Na deze morgen in de natuur, was het tijd om weer terug te rijden richting Vegas, om uiteindelijk onze huurauto in te leveren en weer terug te vliegen naar SF. Korte samenvatting: AWESOME trip!!

Nu is het weer tijd voor het normale leventje: studeren. Nog een week en dan heb ik vakantie, heel gek. Het is allemaal mega snel voorbij gevlogen. 11 december moeten we allemaal uit onze kamers hier, en dan slaap ik het weekend bij Brianna, een van mijn amerikaanse huisgenootjes. Op 14 december vlieg ik vanuit San Francisco naar New York, en dan blijf ik daar een week. Mijn eerste keer op trip in mijn eentje, spannend, maar heb er mega veel zin in! En op 21 december ben ik weer terug te vinden in ons geweldige Nederland!!

Ik hoop dat jullie een klein beetje genoten hebben van mijn schrijfkunsten, en ik hoop jullie allemaal weer snel te zien! Dikke kus

1. Wilma:
    4 december 2015
    Lieve Jacq, wat heb je weer genoten! Heerlijk dat pakken ze je niet meer af. Heel veel succes met je laatste tentamens! Super veel plezier in NY! En dan is het gelukkig bijna 21 december Yeah ... Ik kijk er naar uit .
  2. Hetty:
    14 december 2015
    Wat een gezellig verslag weer en ik kan me helemaal voorstellen hoe het is in Las Vegas, maar je moet het wel een keer gezien hebben toch? Tentamens zijn nu klaar dus op aar NY. Geniet ervan en dan weer veilig thuiskomen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om precies uit te leggen hoe het was en wat je hebt ervaren, maar dit leer je niet in een boekje. Goed voor je zelfvertrouwen en je bent je bewust van wat je in Nederland hebt. Wie weet tot gauw. Hetty