Eerste collegeweek overleefd!

4 oktober 2015 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Goeeeeedemorgen!

Ik vond dat het weer eens tijd was voor een update vanuit Santa Cruz. Vandaag (4 oktober hier nog) is het precies een maand geleden dat ik vanuit Schiphol naar Amerika vertrok. En afgelopen week heb ik mijn eerste collegeweek gehad, en ik leef nog ;). Al moet ik zeggen dat het wel even wennen is hoor, weer in de collegebanken zitten..

Ik volg hier drie vakken: Labor economics, Economics of technology and innovation en Business Strategy. Ter vergelijking, in Utrecht volg ik iedere periode 2 vakken, en ga ik gemiddeld 8 uur in de week naar college. Hier heb ik iedere week ongeveer 14 uur les, even acclimatiseren ;). Tot nu toe is het niveau niet heel schokkend, maar er wordt wel meer van je verwacht. Bijvoorbeeld in Business strategy doen we mee aan het Business Strategy Game. Dit is een online "spel" waarin jij, samen met een klein groepje, een athletic footware bedrijf moet runnen, en waarin je het opneemt tegen de rest van de studenten. Klinkt leuk, is het ook, maar ik kwam er toch wel snel achter dat ik nog weinig (lees 0,0) real-life experience heb haha. Gelukkig nemen de andere twee vakken iets minder tijd in beslag, dus heb ik als het goed is ook nog genoeg tijd voor off-campus tripjes!

Over tripjes gesproken, gisteren was mijn eerste echte off-campus trip met het International Living Center. Bestemming: Berkeley!! Zoals jullie wel weten is American Football nogal een big deal hier, en dus ook College Football. Niet alle UC's hebben een football team, de twee grootste zijn de UCLA Bruins en de UC Berkeley Golden Bears. Wij hadden kaartjes voor de Bears tegen Washington State! Ik heb een aantal foto's en filmpjes op mijn blog gezet, want het is lastig te beschrijven hoe enorm GAAF het was!! Ik voelde me 100% amerikaan daar in dat stadion. Klappen, gillen, juichen, high fiven met random mensen naast je, samen met 60000 andere fans of "fans" (zoals ik), echt een mega leuke ervaring! Gelukkig wonnen de Bears met 34-38, dus na de wedstrijd was de sfeer ook nog steeds goed haha. Om de dag goed af te sluiten, hebben we daarna met z'n allen in (typisch amerikaans) In 'N Out gegeten (google maar ;)).

Aangezien ik hier niet kan hockeyen, ga ik 3/4 keer per week naar de (helemaal gratis) gym. Prima uit te houden op de loopband met uitzicht op de oceaan. Naast mijn eigen heftige workout, doe ik ook mee met 2 groepslessen iedere week, zumba en fitbarre. Naast al het sporten heb ik dinsdag ook mijn allereerste gitaarles! Haha, soms moet je toch nieuwe dingen uitproberen?!

Komende week wordt het weer behoorlijk warm hier, dus ik ben van plan om komend weekend naar de Garden of Eden in Santa Cruz te gaan. Ik zal dan natuurlijk weer foto's uploaden, maar als je niet kunt wachten tot dan: http://santacruz.hilltromper.com/article/garden-eden

Zoals jullie lezen heb ik het hier in ieder geval enorm naar mijn zin!! Ik zal komende week een beetje zon naar Nederland sturen :) Tot snel weer! Knuffelssss

1. Yvonne Koks:
    5 oktober 2015
    Gitaarles? Dat was nog nieuw voor me, haha! Goed bezig schat!
  2. Wilma:
    8 oktober 2015
    Leuke foto's en leuk om te lezen waar je mee bezig bent! Gezellige kamer heb je hoor! Nou ik kijk al uit naar je kerstconcert hoor !
    Geniet van al je belevenissen kijk je ook na 25 jaar nog op terug
    Dikke knuffel Wilma