Mijn eerste avonturen!

18 september 2015 - Santa Cruz, California, Verenigde Staten

Heeee allemaal!

Hier is ie dan, mijn eerste blog, geschreven vanuit mijn awesome kamer op de UC Santa Cruz campus. Ook al is het bij jullie alweer zaterdag, hier is het nog steeds vrijdag en vandaag ben ik precies twee weken in de States. Op 4 september vloog ik, samen met mijn mama en broer, vanuit Amsterdam naar de oostkust om daar 4 dagen bij familie te relaxen in New Hampshire. Zo leuk om te zien waar zij wonen en het was een goede manier om aan het tijdsverschil van 6 uren te wennen (reminder: in Santa Cruz is het 9 uur eerder dan in Nederland :D).

Nadat we een beetje uitgerust waren was het tijd om naar Californië te vliegen. Vanuit Boston vlogen we naar Los Angeles International Airport (kort: LAX, waar ook alle "famous people" landen). Het eerste wat ons opviel was hoe warm het was. Later kwamen we er achter dat augustus en september de warmste maanden zijn in Los Angeles, goeie timing! Gelukkig houden de amerikanen van airconditioning! Natuurlijk hebben we voor twee uren de diehard toerist uitgehangen door een tour te doen langs de meeeeega grote celebrity homes in Beverly Hills. Vaak zie je alleen de front gate en een 3 meter hoge heg, maar toch leuk om te weten dat achter die metershoge muur mensen wonen zoals Beyonce, Katy Perry, Justin Timberlake en ga zo maar door.

Voor de mensen die mij goed kennen, jullie weten natuurlijk dat ik een beeeetje shopaholic ben. Dusssss, wat is een vakantie zonder shoppen? En in Amerika hebben ze mega grote "malls", dus dat kwam goed uit!

Na twee dagen LA was het tijd om te beginnen aan onze roadtrip met uiteindelijk als eindbestemming Santa Cruz. Als je ooit gaat rondrijden in Californië moet je minstens een klein stuk over de Pacific Highway rijden. Mijn moeder was enorm fan van deze route, dus wij hebben "iets" langer deze weg genomen haha. Maar uiteindelijk was het het zeker waard, het uitzicht is geweldig, we zagen walvissen in de verte en zeeleeuwen op het strand. Onze eerste stop op deze route was in Monterey, een schattig stadje aan de kust.

Na alle rust in Monterey was het weer tijd voor een big city: San Francisco! Dit was heeeel gaaf! We hadden een enorm chique hotel en het blijft leuk als mensen de deur voor je openhouden ;). De stad was erg leuk, we hadden tickets voor bustours allebei de dagen, wat handig was om de stad te verkennen! Voor de mensen die mijn foto's op facebook gezien hebben, het was koud en regenachtig. Maar aangezien wij de diehard toeristen zijn, gingen wij, weer of geen weer, met de bus (open dak) over de Golden Gate Bridge!! Erg cool en dit moet je minimaal 1 keer in je leven gedaan hebben denk ik.

En toen was het eindelijk tijd om naar Santa Cruz te gaan! Het is een klein stadje, maar het heeft echt een eigen uitstraling, weer heel anders dan San Francisco. Als ik denk aan Californië, zie ik palmbomen langs het strand, surf shops, hippies.. Trust me, Santa Cruz heeft dit allemaal!

De universiteit ligt een paar kilometer landinwaarts, midden tussen de bekende Redwoods. Ik upload ook een aantal foto's van de campus, aangezien ik niet kan uitleggen hoe ontzettend mooi het hier is. Het is nogal heuvelachtig hier, met allemaal schattige paadjes, bruggetjes etc. Waar natuur is, is natuurlijk ook "wildlife". Het is hier de normaalste zaak van de wereld om te lopen tussen de herten en racoons. Enorm gaaf om zo midden in de natuur te kunnen wonen. Over wonen gesproken, ik woon in het International Living Center (ILC) samen met ongeveer 50 amerikaanse studenten en 50 buitenlandse studenten. Mijn appartement deel ik samen met 4 andere meisjes, erg gezellig dus! Naast het zorgen voor een slaapplek, zorgt het ILC ook voor veel leuke activiteiten zoals een bbq, farmers market trip, beach days, ice cream party, Boardwalk trip (google Boardwalk ;)). Genoeg te doen de komende weken dus!

Ik denk dat ik nu wel een goed beeld gegeven heb van mijn afgelopen twee weken, en ik hoop de volgende keer weer meer te kunnen vertellen over mijn avonturen, en natuurlijk over mijn lessen. Het lijkt nog niet zo, maar ik ga hier natuurlijk ook wel studeren haha!

Geniet van jullie weekend en van het heerlijke nederlandse weertje, dan geniet ik hier van het echte cali weather hihi :D.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wilma:
    20 september 2015
    Wat leuk te lezen hoe het daar allemaal gaat! Ja gaaf is dat hè al die prachtige dieren! Geniet ervan lieve schat en ben al benieuwd naar je volgende verhalen! Xxx Wilma
  2. Ronald Juffermans:
    23 september 2015
    Hoi Jacqui,
    Wat een leuk bericht. En gave dingen, zoals die bustour over de Golden Gate. En de zeehonden in Frisco.
    Lijkt me leuk om ook eens te zien
    Die whales hadden wij natuurljk al gezien, blijft fantastisch.

Veel plezier
    Ronald